Vi bistår med rådgivning, løsningsdesign, produkter og programvare som gjør virksomheter i stand til å levere tjenester og løsninger til sine ansatte, partnere og kunder.

Galleri

Kontakter

Karenslyst Allè 53, 0279 Oslo

post@edgeit.no

21 09 38 00

Supporttjenester

// Bygget for nåtiden, med tanke på fremtiden

Fleksible og skalerbare
IT-løsninger

Orange_rounded_divider

Ønsker du tilgang til ressurser og tjenester for å forbedre ytelse og stabilitet til kritiske systemer, øke produktivitet og redusere nedetid? Vi bistår med å finne egnede supporttjenester, basert på kritikalitet i systemer og kompleksitet i virksomhetens miljø.

Supporttjenester
Vi tilbyr en rekke supporttjenester for løsninger fra Dell Technologies. Tjenestene baseres på bruk av kunstig intelligens (AI), maskinlæring og dataanalyse. Dette gjør det mulig å forutse utfordringer før det påvirker virksomheten.

Eksempler på supporttjenester:

  • Automatisk sporing av problemer og prediktiv analyse for forebygging av problemer med tilgang til maskinvare- og programvareeksperter hele døgnet, året rundt.
  • Omfattende 24×7-støtte for maskinvare og programvare.
  • Avansert programvaresupport med 24/7 support fra dedikert team med programvareteknikere.
  • Basis maskinvaresupport innenfor normal arbeidstid.

Valgfrie tilleggstjenester
Ulike virksomheter har ulike behov som eksempelvis påvirkes av bransje, virksomhetens størrelse og antall lokasjoner. Vi tilbyr en rekke tilleggstjenester blant annet knyttet til sikkerhet, etterlevelse av lover og regler, proaktiv teknisk veiledning, feilsøking på stedet for eksterne lokasjoner, en beholdning av reservedeler plassert i virksomhetens datasenter, og support knyttet til løsninger fra flere leverandører.

Eksempler på tilleggstjenester:

  • Teknisk Account Manager
  • Datasikkerhetstjenester
  • Diagnosetjeneste på stedet
  • Logistikk
  • Nettbasert inventarløsning
  • Støtte for flere leverandører

Managed Detection and Response (MDR)
Vi hjelper deg med å demme opp for, og løse kjente trusler, identifisere nye angrep og reagere raskt for å hjelpe deg med å iverksette gjenopprettingstrinn hvis det oppstår et brudd.
MDR står for Managed Detection and Response, og refererer til tjenester som gir virksomheten kontinuerlig overvåkning og reaksjon på trusler og sikkerhetshendelser. MDR-tjenester kan bidra til å forhindre, identifisere og respondere på angrep og andre sikkerhetshendelser gjennom å kombinere menneskelige sikkerhetseksperter med avanserte verktøy for sårbarhetsanalyse, befaring og sårbarhetsdeteksjon.

I samarbeid med Dell Technologies tilbyr vi en skybasert MDR-sikkerhetstjeneste som gir virksomheten en proaktiv tilnærming til å oppdage og håndtere sikkerhetshendelser. Tjenesten gir en kombinasjon av avansert teknologi, ekspertise og erfarne sikkerhetsspesialister for å identifisere og respondere på sikkerhetstrusler på bedriftens nettverk.

MDR-tjenesten overvåker bedriftens nettverk og systemer 24/7 og gir en sanntids sikkerhetsanalyse ved å kombinere teknologi med menneskelige eksperter. Ved å tilby en integrert tilnærming til sikkerhetsovervåkning og respons, gir MDR-tjenesten bedriftene en robust løsning for å beskytte infrastruktur mot sikkerhetshendelser. Tjenesten gir også mulighet for å få tilgang til et dedikert sikkerhetsteam med erfaring i å håndtere komplekse sikkerhetshendelser.

Nøkkelfunksjoner

  • Bistand til distribusjon av programvareagent til aktuelle endepunkter.
  • Utnytter tidligere hendelsesreaksjoner og veileder i innstillinger for å oppdage og undersøke trusler.
  • Responderer på trusler og gir trinnvise instruksjoner for å begrense trusselen selv i komplekse situasjoner.
  • Initierer respons på hendelser, og gir fjernassistanse og veiledning fra sertifiserte sikkerhetseksperter.

Tjenesten er basert på tett samarbeid for å forstå miljøet, gi råd om forbedringer av sikkerhetsstillinger og hjelp til å distribuere XDR-programvareagenten til endepunkter.

 

Ønsker du å vite mer om supporttjenestene? 

Ta kontakt med
Dag Lund

E-post: dag@edgeit.no

EdgeTime

Med EdgeTime får virksomheten tilgang til timebasert rådgivning og bistand på dagtid fra spesialister på IT infrastruktur fra Edge IT.